Chapter one.

Mitt första inlägg som jag nu kommer att lägga upp kommer handla om allmän fakta som är så självklar att ni bara är absurt tröga om ni inte tror eller fattat denna fakta. 

Jag tar nu upp en sak som suttit i min skalle under två till tre veckors tid. Det handlar om att folk fortfarande idag går runt och tror att endast killar går igenom målbrottet. Ni frågar er mor, er far med mera, och alla säger likadant. Nej, tjejer kommer inte i målbrottet. Alla människor trycker i oss denna lögn att det bara är killar som går igenom det. Och om ni nu sitter här och tror att det är sant, så vill jag fråga er en sak. Vet ni vad som händer när man kommer i målbrottet? När en person kommer i målbrottet så betyder det att struphuvudet i halsen växer. Stämbanden blir längre och då får man djupare röst, så man låter lite mer vuxen helt enkelt. Och varför skulle detta endast hända killar? Bara för att tjejer har bröst och slida så skiljer de inte sig mycket från killar, då tänker jag organiskt. Ja, självklart har de ju äggstockar, livmoder men det faktum vet vi alla om. Mycket skiljer inte oss imellan efter det. Tjejer kommer i målbrottet samtidigt som puberteten, det är bara det att det inte ändrar sig lika drastiskt som det gör med killarnas röst.

Vart jag vill komma är att jag tycker det är jävluskt tråkigt att höra, oftast ganska smarta människor som inte vet om detta faktum. De går t.ex. på samhällsprogrammet och lär sig om alla möjliga onödiga saker, så som religion (Vilket är ett ämne jag kommer att hoppa på rätt stort framöver). Saknar alla människor rent förnuft nu för tiden? Vad i helvete är det som händer med dagens människor. Om vi inte kan se det självklara, hur i helvete ska vi då kunna reda ut andra saker som är så mycket viktigare. Man kan inte skippa det lätta och gå direkt på det svåra. 

/ Rrobin       


 


Kommentarer
Postat av: Cornelia M

Kolla in ända mode&häst bloggen i Bromölla! ;D

2009-09-04 @ 16:43:34
URL: http://coorneliias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0